tirsdag den 4. juni 2013

Og vinderen er...

Så fik jeg fundet en vinder. Men jeg må indrømme at det foregik på en noget anden måde end først planlagt. Jeg kunne nemlig ikke bruge Random.org denne gang af flere årsager. Mere om det nederst. 

Vinderen af de to valgfri fade bliver Lise-Lotte som skrev: "Min yndlingsopskrift er helt klart din kransekage. Den er forbundet med barndom og min mor, som døde for et år siden. Når jeg laver kransekage mindes jeg hende, hun elskede at lave netop kransekage, og jeg bagte faktisk din opskrift til hendes begravelse. Skulle jeg være så heldig at vinde, ønsker jeg mig lavendel blå fad i 330 x 40 og et hvidt fad i samme størrelse". 

Jeg fik ret så blanke øjne da jeg læste kommentaren i lørdags. Men da jeg sad i en tætpakket bus på Sjællands Odde, måtte jeg lige bide mig i kinden for ikke at lade tårerne få frit løb. Og i nat da jeg skulle vælge en vinder var det den kommentar der først poppede op i hovedet. Og dermed blev det afgjort. (Send mig din adresse Lise-Lotte, så får jeg formidlet kontakten til Kähler)

Det har været en give-away med langt mere arbejde end forventet. Og jeg beklager at jeg måske lyder som en sur kost - men der er lige et par ting jeg bliver nødt til at skrive i den forbindelse, for det virker som om mange ikke gør sig den ulejlighed at læse teksten og følge anvisningerne før de deltager. Og denne gang har det lidt ødelagt deltagelsen for dem der gør.

Det var 2 fade ud af de 3 størrelser der føres hos Kähler Design man kunne vælge imellem - og jeg må indrømme lidt at der derfor undrede mig at der var så mange der ønskede sig skåle, både med og uden låg. Der står jo endda ved skålene med låg at de alle er udsolgt. Det betyder desværre at alle de kommentarer med ønsker om skåle er diskvalificerede.   

Jeg har sagt ja til at lægge blog til en sponseret give-away fordi jeg gerne vil glæde en af jer med et par skønne fade. Og ud over oplysninger om hvilke fade, bad jeg om svaret på hvilken opskrift her på bloggen der var favoritten. Det blev af nogen opfattet som en måde at (igen, igen) fiske efter ros. Lad mig forsikre jer for at det blot var for at få en pejling på om der var noget der skulle laves nye versioner af eller om der var råvarer eller retter der skulle udforskes yderligere. (og i den forbindelse TAK for alle de dejlige tilbagemeldinger - det giver blod på tanden og masser af inspiration til at fortsætte). En enkelt skrev endda en mail til mig og spurgte om man kunne deltage uden at svare på spørgsmålet - for hun brød sig faktisk ikke om det jeg lavede. Jeg måtte holde tand for min sarkastiske tunge og skrive tilbage at man kun kunne deltage hvis man opfyldte betingelserne. Og derfor er alle kommentarer uden svar på begge spørgsmål desværre også diskvalificerede.

Og som jeg skriver nederst i indlægget: Blogger kan ikke vise de næsten 300 kommentarer, men de er i systemet og jeg kan se dem her bagved teknikken. Det er der mange der ikke har læst og derfor er der kommet flere kommentarer fra de samme - og en lind strøm af mails de sidste dage fra folk der ikke var sikre på at deres kommentarer var med eller ej. Der er også mange der har haft store problemer med at lægge kommentarer her på bloggen. Det har også giver en del frustrerede mails og kommentarer på Facebook. Jeg har desværre måtte opgive at svare alle. Og nej - man kunne desværre ikke deltage ved at lægge en kommentar på Facebook, for det er ulovligt at benytte Facebooks funktioner til konkurrencer. Noget folk (og nu mener jeg ikke i forbindelse med noget her på bloggen, men generelt) er enten uvidende om eller ligeglade med - for der deles og 'likes' ulovlige konkurrencer i et væk. Men da jeg er ikke interesseret i at gøre noget ulovligt eller opfordre til ulovligheder, er min Facebookside ikke en en mulighed at benytte.

Og det er af alle disse grunde at jeg måtte opgive at finde en vinder ved tilfældig lodtrækning. 

Godt nok har præmien været 'gratis' i denne omgang - men den her give-away har haft nogle personlige omkostninger for mig. Sure miner og utilfreds mumlen i krogene gør mig ked af det. Ikke rart, når det nu skulle ha' været en positiv oplevelse. Og nu sidder jeg og er lidt trist over at jeg er nødt til at komme med denne udmelding. Jeg kan ligefrem frygte at den næste give-away bliver skåret så meget ud i pap at det nærmest bliver en formaning på forhånd. Men hellere det, end risikere at sidde i den her situation igen. 

Og nu vil jeg samle nogle kræfter og lidt godt humør så jeg kan komme videre herfra...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...