Puha, sikke en uge det har været allerede. Grunden til jeg punkterede i mandags, var varslet af fyringsrunde på Max's arbejde. Det stressede mig bare helt vildt. Usikkerhed om fremtiden er noget af det værste, specielt fordi min egen situation har været så uafklaret.
Og i dag skete så det vi frygtede: Max blev sagt op! I alt er 49 stillinger blevet skåret væk i løbet af krisen. Hvoraf de 18 så er blevet fyret i dag. Resten har været opslåede stillinger der er taget ned og folk der er gået på pension, hvis stillinger ikke er blevet genbesat.
Nu skal Max bruge alle sine kræfter på at finde et andet job inden d 1/3. Han er en ret sej dot.net udvikler, så det kan være at der er et bette job et sted til ham. Der er da allerede et par ting der ser spændende ud, som han skal ha' kigget lidt på. Heldigvis er der hele 3 måneder til, men de kan jo hurtigt få ben at gå på.
Men det er en stor omvæltning i vores liv. Det får den konsekvens at jeg bliver indstillet til pension nu, i stedet for at skulle i jobprøvning efter nytår. Så længe vi ikke ved hvad der sker efter d 1/3 2010, er det alt for stor en stressfaktor. Jeg har brug for ro og stabilitet for at prøve kræfter med en jobpraktik. Men jeg er allerede nu blevet lovet at jeg kan få chancen for en ny prøvning om 1 år, hvis jeg har mod på og kræfter til det. Jeg har ellers arbejdet SÅ hårdt, både fysisk og psykisk, forsøgt at optræne kroppen til lidt bedre udholdenhed og styrke. Rystet min dårlige opvækst af mig, taget ansvar for egen lykke og sat fokus på de 'ægte' ting (god mad, sunde relationer og hvad der ellers hører med på den konto). Hoppet ud i livet med begge ben, mødt en masse dejlige, sjove og fantastiske mennesker. Alt sammen ting der skulle ruste mig til at klare et fleksjob. Det er svært ikke at græde over spildt mælk. Så jeg forsøger at fokusere på det positive. Måske får jeg et så ustresset liv at jeg kan sove? Måske får jeg mindre ondt og bliver mere glad af ikke at være stresset hele tiden? Wow, allerede der kan jeg se lyset. Nå, ja - og når jeg bliver pensionist kan jeg køre med DSB til halv pris. Så kan jeg besøge min elskede søster meget mere. DET er en positiv tanke jeg kan bruge til noget!
I morgen skal jeg noget jeg glæder mig helt vildt til: til forpremiere på New Moon sammen med en flok af de skønne kagedåser. Uh, jeg glæder mig så hårdt som min indre teenager kan holde til. Det er ikke kun filmen, men også totaloplevelsen jeg glæder mig til. En hel summende sal fyldt med vampyrfreaks, tilbageholdte åndedrag og Evard på lærredet. Og hvis jeg er heldig bliver det med mavsen fuld af sushi. Det skal nok gå alt sammen!